lockfagel

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Emelie - 6 oktober 2009 19:03

  

Snyggt va? När man är utråkad, sitter i bilen och har en kamera i handen händer det lätt att man tar lite skojiga bilder, am I right? No..? Just me?

 

Nu är jag trött igen.. Idag var det gymnasiemässa, vilket tröttade ut mig, sedan gav bussresan mig huvudvärk och till sist har jag nyligen släpat, burit och sletit i stallet. Sletit, typiskt ord för mig x'3 Precis som gött, sköj, trök, flömm, revet eller revit och jiiises. Det är faktiskt rätt vanligt att jag byter ut i till e i en del ord. Och i vissa till ö x'3 Min dialekt antar jag ^^

På mässan idag då: vi hittade roliga knappar där det stod: "I <3 GTI" ^^ Vet dock inte vart jag gjort av den men.

Innan vi hittade kassar gick jag och Emma runt med broschyrer i händerna och samlade på oss. Det var lite jobbigt, så kassar kom som en lättnad :3

Har lite broschyrer från allt möjligt, det mesta i min kasse är Naturvetenskap, Samhällskunskap och Media. Vet inte vilken linje jag ska läsa, men så går man ju bara i åttan. Hittade även en katalog med språkresor, jippie! Dock var resan till Kanada, som jag så gärna vill åka med, för 15-18 åringar.. Sorgligt. Och självklart kostade dem resorna skjortan. Typiskt. Jag som så gärna vill åka på språkresa, engelska! Inget spanska eller nåt, här ska det vara engelska. Jag vet inte varför men jag är väldigt intresserad av engelska, och svenska såklart.

Idag berättade Rebecca, vår svenska lärare, vad åsnanom betydde. Överkurs, jag vet. Vi fick också titta på våra NO prov, jag fick ett G. Fast hon sa att knappt någon i hennes klasser fått VG ens så. Tycker dock inte att mina åsikter borde räknas till ett prov, jag redovisar faktan i det hela och sen skiter väl faktan i vad jag tycker om det. Fakta!

Att jag inte kan förklara ett skit är faktiskt sant, jag är väldigt dålig på att förklara för någon. Jag kunde inte ens skriva om en text så att en femteklassare skulle förstå den! Antagligen använder jag lite för svåra ord när jag skriver(kanske inte här i bloggen så mycket, men).

Har övat lite på spanskan, ska fortsätta med det här nu. Måste göra det, annars kommer jag få panik senare.

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards