lockfagel

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

14 år gammal

Av Emelie - 8 oktober 2009 16:49

Jaha, här var man då.. 14 år gammal och ändå önskar jag att det var 15 istället. Detta har jag hört idag: "Grattis", "EMELIE! Vad önskar du dig!?", "Säg inte att det är imorrn nu, för då får du spö", "Emelie.. Nu är du också en fjortis.. Det tar ett tag att vänja sig", "Jag gillar dina glasögon". Eller, tja på ett ungefär :3 Tre av dem ovanför har Emma sagt, och Grattis räknas i det. Tyvärr kan ni nog inte gissa vem som skulle ge mig spö, därför berättar jag. Denna galna person råkar vara Kicki, för igår ringde hon och var bombsäker på att jag fyllde år på en onsdag. Guldfiskminne, Kicki?

 

  

Visst är den fin? Otroligt välgjord säger jag bara<3

 

Det finns en anledning till att jag vill vara 94:a istället för 95:a och det är endast p.g.a åldersgränserna på bio. Det skulle underlätta. Annars har jag inget emot att vara en liten fjortis i ett år :'3

Idag fick Emma panik p.g.a att jag är sämst på att önska mig något så.. Ska tänka lite här för att underlätta det lite för henne. Men jag kan säga att det är ömsesidigt, i somras när jag frågade vad hon önskade sig(typ 1 miljon gånger) så fick jag.. dåliga svar. Jag fick "En miljon" bl.a Så hon fick en bok.. som jag tyckte verkade bra ^^

Förresten, Emma.. När tänker du läsa ut Ljudet av ditt hjärta?? Jag har inte sett den på.. väldigt många månader. Hon lånade den av mig i somras. Så min bokhylla känns inte komplett utan den.. Det ska finnas två exemplar av den boken, en på svenska och en på engelska. Bara den engelska står intill dem andra böckerna på sin egen lilla vampyr-hylla.

Idag gick vi till caféet på vår extremt långa rast och käkade kladdkaka och drack kaffe.. Eller, jag drack inte kaffe då. Emmas kompis(förlåt, glömmer av namnet hela tiden<3) stod där och sålde, så fanns det en hel låda med kladdkaka som var sönder liksom.. De fick vi gratis så när vi väl skulle ut och springa 3,8 kilometer var vi hyperaktiva. Det släppte inte förrän jag kom hem igen :3 Vi gick/power-walk-ade större delen av rundan, men i slutet spurtade vi en del. Först för att vi tävlade med Viktor en kort bit, sedan power-walk-ade vi för att komma ikapp honom lite och till sist spurtade vi sista biten för att komma före honom i mål.. Tyvärr spurtade han också och han hade försprång.. -.-''

Så jag blev rätt svettig i mina jeans och underbart fina mörkblå munktröja med loggor för Lysekil Women's match - Sailing från i somras. 199 :- för en tröja tror jag, syrran min köpte en likadan fast vit. Kepsar, tröjor och annat skoj är alltid bra att ha. Kepsarna var dock gratis ^^ Och vi hade ju VIP-kort i somras så vi fick gratis mat från VIP-tältet x'3 Underbart med gratis :3

Jag hämtade kaffe och, vad jag trodde, fem sockerbitar.. stora var dem. Sedan visade det sig att det var två sockerbitar i varje paket så jag fick tio.. Nattis lade tassarna på den tionde :3

Vi hämtade även en stor - nej, gigantisk! - chokladmuffins.. Nattis åt det mesta av den faktiskt xD


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 6 maj 2011 16:32

...stiger in i överdramatisk och hyperventilerande bubbla. Har jag nämnt att 2011 kommer bli ett awesome år? Det har jag, eller hur? Varför? undrar ni då. Jo, börjar jag, och fortsätter sedan med att rabbla upp anledningar:   Böcker som kom...

Av Emelie - 30 mars 2011 18:16

  'Hottest young actor right now' Indeed. Okej, så det är OTROLIGT många bra YA böcker som ska/har filmatiseras, ex. Shiver, City of Bones, The Hunger Games, Beastly, I Am Number Four, The Dark Divine, Incarceron varav jag har läst alla här...

Av Emelie - 18 mars 2011 23:14

  HAHAHAAHAH! Så jävla badass är den filmen!    Yes box, jag har precis sett Kick-Ass med systra mi här hemma och kan ärligt säga att den var riktigt badass. Rolig, actionfylld och rent av badass - Hit-Girl är så grym! Och Nicholas Cage som ...

Av Emelie - 17 mars 2011 18:58

    DAMN, I WANT THEM NOW! Vad gör jag? Jag skriver på en ny idé (en av två) som jag båda fick efter att ha sett trailern till I Am Number Four idag.. okej, jag har tagit en mindre paus just nu för att titta på...

Av Emelie - 16 mars 2011 16:03

                             Beastly (juli 2011) // I Am Number Four (25/3 2011)   Nej, varför skulle jag gilla honom? Except that I do.. FAN, han är äckligt het!    Och nej, han ska INTE spela Daniel i The Dark Divine, för det passar han v...

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards