lockfagel

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Emelie - 19 oktober 2009 17:11

Mm.. värme, ljus och ren mysighet.. jag älskar lägereldar..

  

Har alltid älskat att sitta vid en lägereld, lika gärna mitt i vintern som en varm sommarnatt. När det är kolsvart och elden är den enda ljuskällan, en väldigt fin och underbar ljuskälla i mörkret. Men en skymning och eldens låga framför näsan kan vara lika mysigt det med.. Jag saknar lägerelden just nu. Speciellt som vi brukar elda.. Det händer året om att jag och Kicki går, ibland lite fler underbara människor också, bakom hennes hus, förbi hundgården och ut i skogen ner till den lilla grillplatsen intill lekstugan och grillar. Kicki överanvänder tändvätska, säkert en flaska frö varje gång vi grillar, och är allmänt konstig. Vi sitter och flömmar antingen i vinterkylan och mörkret eller i sommarens svala skymning. Helt underbart. Just nu saknar jag verkligen det.. Det är måndag, första dagen på ännu en veckas helvete i åttonde klass. Härligt.. not.

Har blickat igenom matteläxan nyligen och musik-häftet med det underbara betygskriteriet och lite annat som vi ska kunna inför provet imor'rn. Orkar helt enkelt inte med hemkunskapen.. prov på onsdag. Har det inte varit förbjud mot barn-aga i cirka 30 år nu? Känner mig allmänt trött på allt just nu.. Trött på skolan, trött på att tänka, trött på alla jävla saker som snurrar i huvudet. Vill bort till min lägereld och bara.. ta't lugnt med några underbara människor.

Fick mitt lilla papper med små bilder från skolfotot från skolan idag, ni vet de som man kan byta med lite kompisar osv? Är inte så besviken på det, känns som det första skolfotot på länge som inte ser så sjukt ut.. på mig då. Som liten är man alltid skitsöt på alla foton, men vid sju års ålder vänder allt och går åt pipan.. inte för att jag någonsin varit särskilt intresserad av att se bra ut så. Som min mamma sa här i förra veckan när jag granskade ett kort på mig själv från förskolan som är uppsatt på väggen: "Du var helt tokig. Ruffsigt hår,

 borsten var inte ett alternativ, och så tittade du sådär under lugg som om en miljon bus vilade där bakom."

Dunk.. dunk.. dunk.. Jag kanske borde akta så att jag inte har sönder datorn.. Den är ju inte min, det är ju skoldatorn som vi ska lämna tillbaka efter nian. Jag vill inte ha sönder den.. jag får dunka huvudet i något annat. Hemkunskapsboken fungerar nog.. den är ju ändå trasig och extremt farlig.. Den fräter sönder min hud! Har aldrig gillat att laga mat eller annat liknande, så hemskunskap är en fiende.. Jag avskyr den där förbannade, randiga boken! Kanske skulle slänga in den i lägerelden.. den är fylld av så mycket ondska att vi nog inte behöver tändvätska.. :3


Ha de gött<3

Av Emelie - 19 oktober 2009 16:34

  

The Uninvited - Hanna och jag diskuterade vad den hette medans Emma hämtade ut den.. Hon hade fel, jag rätt! "Uninvited"!!

 

Regi: "The Guard Brothers" (No idea.. o.o)

Emily Browning as Anna Ivers

Arielle Kebbel as Alex Ivers

Elizabeth Banks as Rachel Summers - Notice this!

David Strathairn as Steven Ivers

Jesse Moss as Matt Hendricks

Maya Massar as Lilian Ivers

Kevin McNulty as Sheriff Emery

Lex Burnham as Iris Wright

Danny Bristol as Samuel Wright

Matthew Bristol as David Wright

Don S. Davis as Mr. Henson

Heather Doerksen as Mildred Kemp

Dean Paul Gibson as Dr. Silberling


För att kort gå igenom vad filmen handlar om: Anna Ivers har bott på mentalsjukhus i cirka 10 månader efter sin moders död och får nu komma hem till familjen igen; fadern Steven, systern Alex och Rachel - sjuksköterskan.

Efter en tid hemma börjar Anna se mystiska saker, spöken om vi vill säga så. Hon har tidigare på sjukhuset hemsökts av drömmar som var liknande. Allt har att göra med moderns död - även barnen som hon ser har med detta att göra. Rachel Summers, nu faderns flickvän, har aldrig varit Alex eller Annas favorit, och snart får de även reda på att Rachel Summers inte ens är hennes riktiga namn. De undersöker saken närmre, då namnet Mildred Kemp dyker upp. Mildred Kemp var sjuksköterska hos en annan familj - familjen som barnen som hemsökt Anna kommer ifrån. Sjuksköterskan hade dödat modern och sedan barnen, hon gifte sig senare med maken i familjen. Ett sammanträffande? Alex och Anna misstänker att Rachel mördade deras mor.. Slutet förvånar dock oss alla!


Riktigt bra film, jag tror vi alla tre(jag, Hanna och Emma) var nöjda med vårt filmval i fredags. Tydligen var hela filmen ett missförstånd som vi fick reda på i slutet.. Vi såg ju allt från huvudpersonens vinkel och det lurade oss allt. Som sagt, jag rekommnderar denna rysare från 15 år. Se den! <3


 

 Dem sitter i badkaret och pratar.. Till höger har vi Anna(Emily Browning) och till vänster Alex(Arielle Kebbel).


FIIRE!! Burn the house to the ground! Kill them all!! xD


Värt att lägga märke till om man gillar serier som Scrubs och 2½ men. Elizabeth Banks, som spelar Rachel Summers i The Uninvited är med i Scrubs!! Detta  lade vi märke till direkt.. Dr. Kim Briggs, även känd som blondinen som får JD's barn xD Ibland kan det vara värt att lägga märke till vem som är med i vad.

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards