lockfagel

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Dansa kring en lägereld..

Av Emelie - 19 oktober 2009 17:11

Mm.. värme, ljus och ren mysighet.. jag älskar lägereldar..

  

Har alltid älskat att sitta vid en lägereld, lika gärna mitt i vintern som en varm sommarnatt. När det är kolsvart och elden är den enda ljuskällan, en väldigt fin och underbar ljuskälla i mörkret. Men en skymning och eldens låga framför näsan kan vara lika mysigt det med.. Jag saknar lägerelden just nu. Speciellt som vi brukar elda.. Det händer året om att jag och Kicki går, ibland lite fler underbara människor också, bakom hennes hus, förbi hundgården och ut i skogen ner till den lilla grillplatsen intill lekstugan och grillar. Kicki överanvänder tändvätska, säkert en flaska frö varje gång vi grillar, och är allmänt konstig. Vi sitter och flömmar antingen i vinterkylan och mörkret eller i sommarens svala skymning. Helt underbart. Just nu saknar jag verkligen det.. Det är måndag, första dagen på ännu en veckas helvete i åttonde klass. Härligt.. not.

Har blickat igenom matteläxan nyligen och musik-häftet med det underbara betygskriteriet och lite annat som vi ska kunna inför provet imor'rn. Orkar helt enkelt inte med hemkunskapen.. prov på onsdag. Har det inte varit förbjud mot barn-aga i cirka 30 år nu? Känner mig allmänt trött på allt just nu.. Trött på skolan, trött på att tänka, trött på alla jävla saker som snurrar i huvudet. Vill bort till min lägereld och bara.. ta't lugnt med några underbara människor.

Fick mitt lilla papper med små bilder från skolfotot från skolan idag, ni vet de som man kan byta med lite kompisar osv? Är inte så besviken på det, känns som det första skolfotot på länge som inte ser så sjukt ut.. på mig då. Som liten är man alltid skitsöt på alla foton, men vid sju års ålder vänder allt och går åt pipan.. inte för att jag någonsin varit särskilt intresserad av att se bra ut så. Som min mamma sa här i förra veckan när jag granskade ett kort på mig själv från förskolan som är uppsatt på väggen: "Du var helt tokig. Ruffsigt hår,

 borsten var inte ett alternativ, och så tittade du sådär under lugg som om en miljon bus vilade där bakom."

Dunk.. dunk.. dunk.. Jag kanske borde akta så att jag inte har sönder datorn.. Den är ju inte min, det är ju skoldatorn som vi ska lämna tillbaka efter nian. Jag vill inte ha sönder den.. jag får dunka huvudet i något annat. Hemkunskapsboken fungerar nog.. den är ju ändå trasig och extremt farlig.. Den fräter sönder min hud! Har aldrig gillat att laga mat eller annat liknande, så hemskunskap är en fiende.. Jag avskyr den där förbannade, randiga boken! Kanske skulle slänga in den i lägerelden.. den är fylld av så mycket ondska att vi nog inte behöver tändvätska.. :3


Ha de gött<3

 
 
Emma

Emma

19 oktober 2009 18:02

Jag vill också sitta vid en lägereld... synd att det typ inte finns något ställe att elda på i Älvängen... eller vänta! *hjärnsmäll*
SKOLSKOGEN! Eller med en engångsgrill uppe på Ranneberget... det kan vi ju göra nästa "film/mys/skratt-kväll" vi har med Hanna C och gänget...
Jag är så himla skoltrött just nu, jag tror dödar skolan... with a spoooooon... hihiihhihih... nej, jag är nästan för trött för att skratta :o
Jag har också för många tankar i mitt huvud.

http://www.eqologisk.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 6 maj 2011 16:32

...stiger in i överdramatisk och hyperventilerande bubbla. Har jag nämnt att 2011 kommer bli ett awesome år? Det har jag, eller hur? Varför? undrar ni då. Jo, börjar jag, och fortsätter sedan med att rabbla upp anledningar:   Böcker som kom...

Av Emelie - 30 mars 2011 18:16

  'Hottest young actor right now' Indeed. Okej, så det är OTROLIGT många bra YA böcker som ska/har filmatiseras, ex. Shiver, City of Bones, The Hunger Games, Beastly, I Am Number Four, The Dark Divine, Incarceron varav jag har läst alla här...

Av Emelie - 18 mars 2011 23:14

  HAHAHAAHAH! Så jävla badass är den filmen!    Yes box, jag har precis sett Kick-Ass med systra mi här hemma och kan ärligt säga att den var riktigt badass. Rolig, actionfylld och rent av badass - Hit-Girl är så grym! Och Nicholas Cage som ...

Av Emelie - 17 mars 2011 18:58

    DAMN, I WANT THEM NOW! Vad gör jag? Jag skriver på en ny idé (en av två) som jag båda fick efter att ha sett trailern till I Am Number Four idag.. okej, jag har tagit en mindre paus just nu för att titta på...

Av Emelie - 16 mars 2011 16:03

                             Beastly (juli 2011) // I Am Number Four (25/3 2011)   Nej, varför skulle jag gilla honom? Except that I do.. FAN, han är äckligt het!    Och nej, han ska INTE spela Daniel i The Dark Divine, för det passar han v...

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards