lockfagel

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Emelie - 20 oktober 2009 22:21

"It was the roar of the crowd who gave me heartach to sing.."

 

Sitter här i sängen, i datorskärmens blinkande ljus och skriver.. Har släckt alla lampor i rummet, så det är kolsvart. Mörker.. härligt. Har läst igenom hemkunskapen.. känner att jag inte kan ett skit. Musiken är nu mitt enda sällskap.. och Gaggo och min kusin, Martin, som jag chattar med ^^

Hm.. Gaggo dog ut..

Jag trivs i mörkret.. likaså i skymning, gryning och en någorlunda ljus höstmorgon där andedräkten blir till dimma i luften. Mysigt. Har suttit hela dagen och lyssnat på The Things We Owe och Curly Sue med Takida. De två låtarna påminner mig om Genom dina ögon, känns som att de har så mycket med den att göra. Inte för att huvudpersonen har lockar, men ^^ Om ni har läst boken(eller är jag ensam?) så kanske ni kan förstå mig någorlunda, men det känns som om det är Ian som sjunger.. Och Ian påminner mig om Emmett, fast jag föreställer mig Ian blond. Söta, söta Ian.. Istället för kändis-crush har jag karaktär-i-bok-crush.. Även om det finns dumma kändis-crusher hos mig med.. (a)

Emelies kändis-crush: Silly me.. Det är snarare att vissa är väldigt snygga.. *host* Robert Pattinson m.m xD

Emelies karaktär-i-bok-crush -er: Ian O'Shea och Edward Cullen(självklart :3).


Här kommer två fina stycken ur The Things We Owe och Curly Sue:


Curly Sue:

Your smile is heavenly,
I-don´t deserve all the love, that you're giving to me
Your touch makes it hard to breathe,
the shiver's around me now, you're so fine

 

The Things We Owe:

The scars reveal the hidden place deep down in you
Like a shadow from the past and nothing is true
A reflection from a dejected face, It comes to
Memories will last, I am crying for you

 

"Your touch makes it hard to breathe" är min favorit i det stycket.. Så underbart. Får hjärtat att dunka i bröstet och den där härliga/förfärliga känslan.. rysningar.. Får även den när jag lyssnar på Let Me Sign.

Av Emelie - 20 oktober 2009 16:15

Get it? Röd dryck = Tors bror? Vi hade väldigt kul åt liknande skämt vi kunde komma på ^^ Det här är blod, bara så ni vet.. NER MED VIN!

 

Heheh.. Jo du, mitt i natten en fredagskväll med två galna människor resulterar i lika galna skämt och skrattkalas natten lång. Senvar jag dödstrött vilket bara gjorde mig ännu flömmigare.. Vid två ungefär, efter skuggteatrarna, höll jag faktiskt på att somna, men då skulle Hanna och Emma självklart tvinga i migytterligare lite godis och coca-cola och sedan spelade vid vänd-åtta. Jag vann faktiskt ^^ En hel skål godis kan verka lite, men jag spydde när jag kom hem xD För att se på vårat fina godisberg bör ni kika på Emmas blogg, http://eqologisk.blogg.se, där finns nämligen bilden hon tog på skålen. Och lite andra sköna bilder från vår fredagskväll.

Dagen har väl varit helt okej egentligen, tråkigt att Emma-pemma gick hem<333, men skolan slutar inte för det. Eller.. "fängelse-med-utbildning" xD

Vi fick börja rita hus i NO:n, vi fick ett "fin" litet häfte om ordklasser till provet efter lovet, vi satt och små-flömmade på scrapbookingen Gaggo och jag och jag hade riktigt kul åt matte-lektionen idag. Kimmie var min bänkkamrat idag, och Adam på ett hörn eftersom han praktiskt taget stod vänd mot oss hela lektionen och hängde på bordskanten. Han kallade oss "två hjärnor och inget, Emelie är "två hjärnor" och du, Kim, är "inget".. Fattar du? För att hon är dubbelt så smart." Tackar, tackar, Adam :3 Adam is obsessed with Kim ^^ Ren och skär underhållning, jag hade faktiskt skitkul :''3


Ni vet att man brukar säga "vårkänslor", eller? Jag skulle vilja påstå att det är "året-om-känslor". Finns ingen riktig årstid för sådant. Man kan också säga "jävla skit", "ett rent helvete" och "bästa någonsin". Jag säger nog en blandning av alla de förslagen. Svartsjuka, ett förjävla elände. Att vara glad bara över att tänka på det, underbart.

Att inte våga göra annat än att bara stå och beundra personen i fråga i hemlighet, smärta.


Kram på er<3

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards