lockfagel

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Emelie - 21 oktober 2009 19:02

Green Day. Det var endast elden i bakrunden som lockade xD

 

Tja, tänkte det vore lite roligt med det här då ^^ Men eftersom en del låtar kan jag hålla kvar vid som favoriter i flera veckor, så får ni gärna skicka in förslag för dagens låt ^^ Rösta om vi behöver det. Och om inte det funkar så blir det kanske veckans låt osv. xD Okej? Alla är med på vad som gäller? *vänta i två sekunder* Bra, eran åsikt räknas inte i just det här ändå xD

Men som startskott, dagens låt är idag Boulevard Of Broken Dreams, självfallet ^^


I walk a lonely road
The only one that I have ever known
Don't know where it goes
But It's only me and I walk alone

I walk this empty street
On the Boulevard of broken dreams
Where the city sleeps
And I'm the only one and I walk alone

I walk alone
I walk alone

I walk alone
I walk a...

My shadow's only one that walks beside me
My shallow heart's the only thing that's beating
Sometimes I wish some one out there will find me
Til then I walk alone

Ah-ah Ah-ah Ah-ah Aaah-ah
Ah-ah Ah-ah Ah-ah

I'm walking down the line
That divides me somewhere in my mind
On the border line of the edge
And where I walk alone

Read between the lines what's
Fucked up and everything's all right
Check my vital signs to know I'm still alive
And I walk alone

I walk alone
I walk alone

I walk alone
I walk a...

My shadow's only one that walks beside me
My shallow heart's the only thing that's beating
Sometimes I wish someone out there will find me
Til then I walk alone

Ah-Ah Ah-Ah Ah-Ah Aaah-Ah
Ah-Ah Ah-Ah

I walk alone
I walk a...

I walk this empty street
On the Boulevard of broken dreams
Where the city sleeps
And I'm the only one and I walk a...

My shadow's only one that walks beside me
My shallow heart's the only thing that's beating
Sometimes I wish someone out there will find me
Til then I walk alone

Av Emelie - 21 oktober 2009 18:32

Erkännanden kan aldrig vara bra för ens ego..

 

Jag ser inte mig själv som en riktig egoist, men jag kan fortfarande trampa på mitt ego. Människan är självisk i naturen, för att överleva tar vi hand om oss själva och struntar i om någon annan är sämre lottad. Nej, alla är inte så jävligt egoistiska så tro inte att jag påstår något sådant. Jag säger bara att vi alla är själviska mer eller mindre.

Som Anders, mammas make, sa igår tror jag: "Erkänn inget". Jag skulle kunna hålla med om det, självklart inte i allt men i en del. Jag ogillar att erkänna.. Att erkänna och erkänna sina fel är inte samma sak, det är jag ödmjuk nog att göra.. nästan alltid. Men vad ni inte vet har ni inte ont av.

Men nu slänger jag korten på bordet, igen.. Jag har faktiskt hittat en låt med Green Day som är bra.. Det är sjukt, jag vet. Jag som klagat på dem en tid här nu, har inte tyckt dem var något att ha. Jag erkänner INTE att dem är bra, för så bra är dem faktiskt inte. Nej, jag erkänner att dem har en, och då menar jag en, bra låt. Boulevard Of Broken Dreams, den låten råkar vara jäkligt bra.


Jag känner mig lite irriterad på den dumma spärren för svenska hemsidor. Om jag vill ha engelska google, alltså www.google.com så kommer självklart den svenska google upp. Därför känner jag mig väldigt nöjd med att i hörnet på mitt internet, just på den här skoldatorn, finns det en sökruta för google och där kommer den engelska upp ^^

Jag och Emma har haft en lite disskution om hur man uttalar google, som vi har med en massa andra ord. Jag säger "googel", med ett tydligt "O" - ni vet som i "go' och gla'" -, Emma säger typ "Goggel".. tror jag.. och bara för att jag tog upp det så glömmer jag av det.

I vilket fall, jag har nu fått huvudvärk så ska nog ta en paus från datorn.. Comedy Central startar snart ändå ^^


Ha de gött//Emelie


Boulevard Of Broken Dreams - Green Day:

I walk a lonely road
The only one that I have ever known
Don't know where it goes
But It's only me and I walk alone


I walk this empty street
On the Boulevard of broken dreams
Where the city sleeps
And I'm the only one and I walk alone


I walk alone
I walk alone


Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards