lockfagel

Alla inlägg den 20 november 2009

Av Emelie - 20 november 2009 20:32

Hahah! Jag sökte på "rusnigstrafik" på google-bilder och fick upp den här!

 

Ja då var det den 20 november och jag vaknade med ett smil för att sedan zombie-a mig till skolan ^^ Var ovanligt munter hela första halvan av dagen, sen fick jag en enorm huvudvärk och döttstrött och var alltså inte lika rolig längre. Det gick över efter att jag fått nåt i magen ^^

Påväg till bussen vid tjugo över två fick jag reda på, via Gaggo, att de har ändrat åldersgränsen på New Moon så det blir visst inget smygandes på biografen iår ^^ Men visst är det grymt?!

Nästa vecka går vi antagligen på New Moon, jag och company, då ^^ Awesome! 8D

Kom och tänka på en sak från rapport igårkväll, som jag skrev om, när jag pratade med Kicki idag. Dem intervjuade en tjej på 11 år som var ett stort fan av Twilight(vilket förvånade mig.. o.o ) och reportern eller nåt sa att hon tjejen hade varit ett fan i flera år.. Yeah right! Som om en 11-åring varit det i flera år.. Jag visste inte ens att böckerna funkade för 11-åringar. Med flera år måste de ju mena minst 2 år, plural, och då menar dem att hon varit det sedan kanske 9 år? Ge er.. Som om en 9-åring skulle ens förstå böckerna! Alltså förstå vad som verkligen händer, kunna förstå vad dessa underbara karaktärer går igenom. Get out of here! När jag var 9 läste jag fortfarande 150-sidors böcker, hästböcker, inte ungdomsböcker. Visst, det finns ungdomsböcker om hästar, men lite mesigt har det allt blivit. För att kritisera hästböcker, mesiga tjejer där den typiska hästtjejen är på ett visst sätt och det händer varken mycket eller storyn är särskilt bra. Men det finns dock dem hästböcker som faktiskt har en bra story och allt, och de flest ensamstående böckerna där är det killar som huvudpersoner. Gillar verkligen inte den typiska tjejen i berättelser.

Nej, det var inte det jag skulle prata om. Iallafall, hur många 11-åringar förstår böckerna helt? Oj oj, snart börjar dem väl påstå att vanliga 11-åringar läser t.ex "Psykopaten" av Colin Forbes xD (väldigt bra bok btw).


Sitter och lyssnar på "Trigger" med Takida, från senaste albumet The Darker Instinct ^^ Finns nu på min julklapps-önskelista-sak. Är det bara jag eller blir det svårare att skriva sådana ju äldre man blir? Det tog mig två månader att skriva några få prylar på önskelistan till min födelsedag.

Måste börja handla julklappar snart, så får jag det gjort innan sista minuten.. Det är dock enklare än att skriva egna önskelistor.. om folk bara kunde önska sig nåt.. Jag nämner inga namn *host* Emma.

Nu är det ju faktiskt snart jul igen.. Tiden går banne mig fort.. Känns som om det inte var så lång tid sedan jag fick ångest över julklappar.

- Har man värsta skillz om man lyckas klämma fingret i kylen? Splendid! ^^

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards