lockfagel

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Emelie - 14 mars 2010 12:31

Det här slår inte mitt tidigare inlägg om Remember Me, men fan att man missade mässan!

KNAPPNYTT VAR DÄR!

Alltså, här bor man i närheten av Gbg och så missar man Sci-Fi mässan alltså! Fan, det hade ju varit skitkul! Och Justin Chon var ju där, ni vet han som spelar Eric i Twilight ^^' Det hade varit roligt att träffa honom xD

Det hade nog varit väldigt skojigt där, haha xD Men, men, kanske nästa år om det är nåt då? xD

Av Emelie - 14 mars 2010 11:44

*cry* Den var så fin<3 Jag började gråta i slutet..

 

REMEMBER ME var otroligt bra, väldigt vacker och känslosam. Det var en drama, och jag brukar inte älska så många drama filmer, men den var helt fantastisk. Det slutade så sorgligt, jag tänkte bara: "Varför? Det är för hemskt!"

Såhär när han stod i slutet på sin pappas kontor och väntade, han tittade ut genom fönstret och.. *cries* Fy fan, jag älskar den här filmen! Emilie de Ravin var verkligen en perfekt motskådespelare till Rob, de var så söta tillsammans. Det här är verkligen en film jag tänker förhandsboka på CDON, den var helt fantastisk. Kicki hatade den för att hon älskade den, den var seriöst underbar.


"Gahndi said that whatever you do in life would be insignificant. But somebody have to do it."

Jag förstår det där delvis, kom på det i slutet av filmen, men samtidigt är det lite oförståeligt för mig. Men jag älskar det.


"I eat desert first, because if an asteroid would hit the resturant I would be dead before I've eaten what I wanted the most."

Ally, du är allt lite underlig ^^ Men jag förstår verkligen budskapet "Live in the moments". Jag förstod nästan allt precis i slutet, där det var som sorgligast, och jag älskar det. Filmen fortsätter spelas upp för min inre syn och det värker i hjärtat. Filmen berörde mig verkligen, jag är.. sentimental just nu. Otroligt fantastisk film.

Om ni ser filmen och räknar i början vilket år det utspelar sig, tro inte att regissören är galen. Man förstår varför det utspelar sig just det året i slutet. Mer tänker jag inte säga, jag kan inte beskriva alla känslor som dök upp när jag såg den här filmen. Det är något man måste utforska själv.


Men jag rekommenderar den verkligen - CDON nästa!


UPDATE: Man förstår titeln till filmen i slutet också, eller det kanske bara var jag?

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards