lockfagel

Alla inlägg under juni 2010

Av Emelie - 30 juni 2010 17:45

 

EPIC! <3 :D

 

The Twilight Saga: Eclipse

På premiären, vilket var awesome, idag såg jag, Emma och Kicki Eclipse på Bergakungen i Göteborg! Den var epic!

   Vi träffade även Gaggo på biografen och två som vi typ känner i sjuan, Amanda och Mauritz, i Nordstan och efter filmen på biografen! Det var lite skoj att återse dem - men det bästa var ju filmen.

   Eclipse var otroligt mycket bättre än både Twilight och New Moon, den hade mer humor, mer action och mycket bättre "triangeldrama". Kemin mellan skådisarna var mycket bättre (inga stön varje gång Edward och Bella kysser varandra) och när Jacob och Edward rök ihop var det mycket mer intensivt, det kommer även boken med. Man får se mycket mer av familjemedlemmarna än man tidigare fått, både Cullens och Charlie är med i filmen mer (I love Charlie ^^). Dem fick mer repliker och var därmed involverade i filmen, tidigare var dem bara som åskådare och all fokus hängde på Bella och Edward. Vi får se mer av de coola vargarna och lära oss mycket mer om stammen, och om Jasper och Rosalie.

   Att Jasper har mycket mer att säga är väldigt roligt, och Emmett får även komma med några roliga repliker här och var. Filmen är helt enkelt bättre och roligare än de båda föregångarna.

Jag tycker att Eclipse fick med så mycker mer innehåll än föregångarna, i Twilight och New Moon snackas det bara om Bella och Edwards kärlek, med Jacob på ett hörn. Dem hoppade över så många viktiga scener i båda och därför blev talet lidande och det hela blev lite tråkigare. Eclipse har med mycket mer, repliker hämtade från boken och även många av de bästa scenerna i böckerna. Kort sagt: Eclipse ägde Twilight och New Moon rejält.


Favoritreplik: "I'm hotter than you" - Jacob Black.

 

Alla i salongen applåderade och tjöt när filmen var slut, skratten ekade och i början när en av arbetarna på salongen talade i micken applåderade alla och tjöt när han gick och filmen började. Lovely!

Det är mycket roligare att titta på film med fler engagerade runt omkring en - om dem inte snackar vid sidan om och är allvarligt störiga.


Min favoritfilm i serien ^^'

  

Av Emelie - 29 juni 2010 13:13

SENASTE TRAILERN!!!!!

Harry Potter 7, november 2010

OMG!! TRAILER! Jag är mållös, har svårt att andas - jag är skitpeppad! Älskvärt!

Harry Potter och dödsrelikerna kommer bli super-mega-awesome! Jag menar, titta bara! Helt fantastisk, fast tyckte att Voldemort lät lite som Dumbledore i början O.O

Fyyy fan vad jag längtar till november!!


And btw - imorgon ska jag se Eclipse! <3

Film · Video
Av Emelie - 21 juni 2010 15:45

PARAMORE live - epic!


Pier Pressure i Frihamnen, Göteborg - jag var där!

Jo då, tillsammans med en massa annat folk fanns jag, min kompis, min kusin och två av hans kompisar - amazing! Jag och Kicki (kompisen) var där vid 12-tiden - insläppet - och vandrade runt lite i regnet på förmiddagen. Först ut var Dead by April, som Kicki ville se - jag kan väl säga att deras konsert blev lika bra som jag väntat mig. Vi kanske ska ha en genomgång med de band vi såg:


Dead by April - söög som in i helvete! Först fick vi vänta i nästan två timmar innan dem började och sen var dem bara rent av kassa.

Plan Three - Awesome! Jäklar, dem var riktigt bra ^^'

Pendulum - fy fan vad grymma dem var! Dem var hur roliga som helst på scenen - publiken hoppade oavbrutet i en timme!

Takida - dem var bra, men inte lika bra live som jag hoppats på. Dessutom lurade dem oss rejält med att säga att dem spelat klart, så nästan alla gick därifrån och SEN, när Kicki sa "dem spelade ju inte Curly Sue" så spelade dem den så vi fick springa tillbaka!

30 Seconds to Mars - Sångaren hade klippt kort på sidorna och hade en rejäl rosa tuppkam på huvudet - han såg ut som en soppborste - men han var hur rolig som helst! Helt galen på scenen, han var påväg att köra publiksurfing, och riktigt roliga kommentarer mellan låtarna. För att inte tala om musiken, jag älskar ju 30STM låtarna - jag gillade det, Kicki hatade det! :D

Paramore - JÄÄÄKLAR vad vi skrek! Jag hoppade upp och ner, sjöng med, skrek och klappade i händerna tills handflatorna mina blev knallröda och mer därtill. Helt fantastisk, Hayley var helt otrolig på scenen och Jeremy voltade två gånger med gitarren! Han var så grym!

   Best ever - Paramore live är något jag inte tänker missa igen! Helt fantastiskt!


I shopen där det såldes tröjor fanns tre Paramore-tröjor - jag köpte dock min svart utanför festivalområdet. Den är svart med brand new eyes-fjärilen, bandnamnet och på baksidan står alla banden som spelades på Pier Pressure - 100 spänn bara! Jäkligt cool, laddar upp en bild senare kanske ^^'

Av Emelie - 17 juni 2010 18:29

OMG! OMG! OMG! DEN ÄR HÄR!!!!!

 

Phobia by Breaking Benjamin

ÄNTLIGEN! *dofersmich* Min CD Phobia, med Breaking Benjamin, är äntligen här! Har funderat i lite sisådär ett halvår nu på om jag skulle köpa den eller inte, men nu när jag var tvungen att ominstallera allt på min ipod så avgjorde det saken. Jag var tvungen!

   Och igår kom mina böcker från Adlibris! Med bl.a The Dark Divine som jag tjatat om tidigare :D :D :D :D :D :D :D

   Dock tar det av någon anledning lite tid att skicka skivan med Plan Three som jag faktiskt beställde före Phobia, och det är ju även med ett svenskt band. Jag blev lite förvånad.


Men iallafall - ÄNTLIGEN! *dofersmich* Jag älskar honom XD

Av Emelie - 12 juni 2010 15:14

Florence + The Machine, "Lungs" är helt fantastisk!

 

Ja, idag ska jag på maskerad hos Emma-Pemma the little muppet xD Ska bli skitkul, fixade det sista till min utstyrsel idag XD Ska vara där vid 18:00, så får börja göra mig iordning strax här.. xD Måste måla ansiktet och allt möjligt XD

   Kom precis tillbaka från kontoret där jag sorterat papper i två timmar, tjänade 200 spänn för det ^^' Awesome <3


Nä, ni får ha de så gött ^^' See ya

Av Emelie - 11 juni 2010 18:34

 

Jag måste tyvärr medge att Eclipse Soundtracket inte riktigt imponerade på mig.

Tyvärr, ja. Eclipse Soundtracket var inte lika bra som jag väntade mig. Jag hittade tre låtar på soundtracket som jag tyckte var bra, och det är på tok för lite. Jag tror säkert att det gör sig bra i filmen, men jag måste säga att det går neråt för dem.

    Twilight Soundtracket var riktigt bra, New Moon helt okej, men Eclipse inte tillräckiligt bra. Det är inte dåligt, men inte heller så bra att jag vill köpa det. Nej, jag satsar nog mer på Eclipse The Score då.


Låtar jag tyckte om:

"Heavy In Your Arms" - Florence + The Machine

"Jacob's Theme" - Howard Shore

"Neutron Star Collision [Love is Forever]" - Muse


Men låt oss nu sopa undan all negativ energi, för det här är något jag hoppar upp och ner för: i morse bokade jag biljetter till premiären av Eclipse :3 Awesomeness! Klockan 14:00 den 30:e juni ska jag, Kicki och Emma gå och se tredje delen i Twilight Sagan :D Yaaaay!


HEAVY IN YOUR ARMS

- Florence + The Machine -

I was a heavy heart to carry
My beloved was weighed down
My arms around his neck
My fingers laced to crown.


I was a heavy heart to carry
My feet dragged across ground
And he took me to the river
Where he slowly let me drown


My love has concrete feet
My love's an iron ball
Wrapped around your ankles
Over the waterfall


I'm so heavy, heavy
Heavy in your arms
I'm so heavy, heavy
Heavy in your arms


And is it worth the wait
All this killing time?
Are you strong enough to stand
Protecting both your heart and mine?


Who is the betrayer?
Who's the killer in the crowd?
The one who creeps in corridors
And doesn't make a sound


My love has concrete feet
My love's an iron ball
Wrapped around your ankles
Over the waterfall


My love has concrete feet
My love's an iron ball
Wrapped around your ankles
Over the waterfall


I'm so heavy, heavy
Heavy in your arms
I'm so heavy, heavy
So heavy in your arms


This will be my last confession
I love you never felt like any blessing
(Ohhhh)
Whispering like it's a secret
Only to condemn the one who hears it
With a heavy heart


Heavy heavy i'm so heavy in your arms
(i'm so) Heavy heavy i'm so heavy in your arms
(i'm so) Heavy heavy i'm so heavy in your arms
(i'm so) Heavy heavy i'm so heavy in your arms


I was a heavy heart to carry
my beloved was weighed down
My arms around his neck
My fingers laced to crown


I was a heavy heart to carry
But he never let me down
When he had me in his arms
My feet never touched the ground


I'm so heavy, heavy in your arms.


Heavy, i'm so heavy in your arms.

Av Emelie - 10 juni 2010 19:46

 

Sommarlov!

Värst vad tiden flyger, här sitter man nu och tänker tillbaka på det gågna året. Det känns helt rubbat att det här läsåret faktiskt är över och att vi har tio veckors ledigt innan vi börjar om på nytt. Gud, vad konstigt att inte gå till skolan imorgon. Det känns inte som sommarlov, det känns smått underligt. Wow, vad paff man blir.

    Ja, idag hade vi skolavslutning då. Det resulterade i mulet väder där 10 årskurser som inkluderade tre skolor samlades på en fotbollsplan och tvingades lyssna på tal, sånger och liknande. Fast elevrådsordförandernas tal var rätt roliga ^^' Och när det väl var över gick vi tillbaka till klassrummet och fick terminsbetygen i det fina lilla kuvertet efter att vi käkat bullar och druckit läsk. Vänta bara någon vecka, jag kommer snart börja sakna några av mina klasskamrater xD Men ändå, härligt med sommarlov. Mina betyg var riktigt okej, två mvg, nio vg och fem g. Plus ett "icke godkänt" som kom av att jag var ledig när vi hade teknik, så kunde inte göra uppgifterna. Men, men, det får man ta igen nästa år.


Tiden flyger fram!

Ja, nu är det den 10 juni och mycket händer bara denna månad. På lördag blire fest hos Emma för att fira hennes födelsedag, roligt. Sen efter det är det ju Pier Pressure, ska bli awesome! Och sen, till sist, har vi Eclipse premiären. Woho! Grymt!


Ja, ska vi inte se efter vart sommarn för oss iår? ;)

Av Emelie - 4 juni 2010 17:42

Sweet! :D

The Legend of Darren Shan

Oh yeah ^^ Jo, jag är ju så sen ute med att läsa Darren Shan.. jag har läst första boken (Cirque du Freak) och den var helt okej. Lite kort och enkel, men aningen skrämmande och spännande xD

   Jo, för några månader såg jag den här trailer.. Sweet! :D Visserligen kom jag på nu.. "Hallå, det är inte alls så det börjar!" Som man ser i trailern här så tycker Darren att livet är tråkigt och ett papper kommer flygandes, eller hur? I boken tycker han att livet är rätt bra och han får reda på Cirque du Freak på ett helt annat sätt. Han har tre kompisar, här hade han bara Steve, och han får reda på cirkusen via en av de andra kompisarna som inte fick gå med på cirkusen. Fy skäms.. Och han springer inte in efter showen och ropar "hallå?".. xD

   Men den här filmen vill jag se! x'3 Måste läsa resten av böckerna också ^^


Btw, jag hörde en som använde ordet "LOL" muntligt O.O Tycker det låter helt sjukt..

Film · Video

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards