lockfagel

Alla inlägg den 30 september 2010

Av Emelie - 30 september 2010 18:04

The Dark Divine ska bli film!

Ralph Winter ("X-Men") and Terry Botwick are turning to "The Dark Divine," acquiring rights through their 1019 Entertainment banner to Bree Despain's three-book young adult series.

Whitney Thomas, an exec at 1019, will also produce.

First tome, titled "The Dark Divine" and published last December by Egmont USA, centers on a 16-year-old pastor's daughter who falls in love with a boy who reveals he's a werewolf. Second title, "The Lost Saint," is scheduled to be released on Dec. 28; the third, untitled book is skedded for publication in late 2011.

Deal comes seven months after Winter and Botwick snagged feature rights to Dean Koontz's "Frankenstein," his bestselling tale of a socially prominent and successful businessman and his superhuman original creation in modern-day New Orleans (Daily Variety, Feb. 16).

"The project has strong romantic appeal to the young 'Twilight' audience," Winter and Botwick said. "Bree Despain is a talented voice with a loyal following."

1019 Entertainment recently premiered the docu "Cool It," centered on the Danish climate change skeptic Bjorn Lomborg, at the Toronto film fest. Roadside Attractions is releasing "Cool It" this fall.

The banner has more than two dozen projects in development, including Paul Verhoeven's "The Surrogate," starring Halle Berry, and the action thriller "Man and Wire" in conjunction with Peter Chernin and with Akiva Goldsman directing.

 
Så.. film... vad tycker jag om det, som ett jävligt stort TDD-fan? Blandade känslor. Precis som inför inspelningen av Shiver är jag grymt orolig att dem ska sabba hela alltet med en film, dåliga skådisar, dålig regissör, dålig manusförfattare.. jag hoppas verkligen att författarna, Maggie Stievater (Shiver) och Bree Despain (The Dark Divine) kommer att ha något sorts inflytande i filminspelningarna.. annars dör jag. Jag får hålla tummarna.
   Bortsett från min oro så är jag samtidigt väldigt glad över att det ska bli en film, det låter jättespännande!
Jo, och månadens tävling inför nedräkningen till TLS (The Lost Saint) är nu att man ska visa vilka man själv tycker ska spela Grace, Daniel m.fl i filmen! Självklart valde jag ut mina lite snabbt.. det var skitsvårt! Det finns ingen som passar bra som Daniel.. han är för underbar. Samma sak med de andra, men jag gjorde mitt bästa. Nu ska jag överösa er med bilder på vilka JAG kom fram till igår:
Grace Divine - Emily Browning eller Hanna Beth (eller hon som spelar Grace i boktrailern).
   
Hanna Beth - Jag tyckte hon såg väldigt Grace-aktig ut på den här bilden.
     
  
Emily Browning - hon såg också extremt Grace-ig ut här!
 
Daniel Kalbi - Gaspard Ulliel eller Alex Pettyfer (alternativt han som spelar Daniel i boktrailern).
 
Gaspard Ulliel - här har han Daniel-stil :3 (plus att jag är väldigt förtjust i Gaspard xD)
  
Alex Pettyfer - jag måste säga att jag gillade den här bilden..
 
Jude Divine - Kristopher Turner eller Tom Welling.
Han ser Jude-ig ut här.. och jag är väldigt förtjust i Tom också xD
 
     

Kristopher Turner - det här ser ut som Jude!

 

April (Graces bästa vän) - Elisabeth Harnois, Rachel Hurd-Wood eller Brittany Snow (alternativt en tjej som jag glömt namnet på).

 

Kommer inte ihåg namnet.. locka hennes hår bara. (Tycker även att hon skulle kunna spela Grace om man färgar hennes hår osv.)


 

Rachel Hurd-Wood - kanske..


Elisabeth Harnois - det här skulle kunna vara April..


     

Brittany Snow - HON SER VÄLDIGT APRIL-IG UT DÄR!

 

Pete - Thomas Dekker (har tyvärr ingen bild). Jag hittade ingen särskilt bra Pete, men Thomas är helt okej.. Pete var en av de absolut svåraste att välja ut.


Pastor Divine (Graces pappa) - Alexis Denisof.

  

Alexis Denisof - put on some glasses and you're Pastor Divine.

 

Meredith Divine (Graces mamma) - Lauren Graham.

   

Lauren Graham - det skulle kunna fungera.. hon var svår att klura ut.


Talbot - Hunter Parrish. Okej, Talbot är ifrån TLS-boken, men jag försökte mig i alla fall på honom via anvisningar på Brees hemsida där det stod på ett ungefär hur han ser ut, men det var jättesvårt. Hunter Parrish kändes bra på något sätt.

   

Hunter Parrish. 

Läs mer om tävlingen på www.breedespain.com ;)

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards