lockfagel

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Breaking Dawn 2011 (SPOILERVARNING!)

Av Emelie - 22 oktober 2010 16:24


Breaking Dawn del 1 2011

Vi, eller åtminstone jag, har mycket att se fram emot år 2011 och inte minst för att del ett i Breaking Dawn kommer utan även för att Forever, tredje boken i The Wolves of Mercy Falls-serien av Maggie Stiefvater kommer ut, och sedan kommer väl del två i Harry Potter and the deathly hallows någon gång där också eller?

   Anyway, jag har inte skrivit särskilt mycket om filmatiseringen utav Breaking Dawn, inte som jag skrev om New Moon och Eclipse tidigare i alla fall. Jag håller mig uppdaterad, men det är inte mitt jobb att hålla ER uppdaterade.. även om jag kände för att skriva ett inlägg nu idag. Jag följer www.thetwilightsaga.se (de härliga tjejerna från twilight-träffens hemsida (: ) och www.twilightsweden.se, men personligen tycker jag att thetwilightsaga har bättre uppdatering och mer information. Kolla där om ni är intresserade.

  Ehm.. vart var jag? Jo, Breaking Dawn. För ett tag sedan blev det klart vem som skulle spela - SPOILERVARNING (men hallå eller, nu måste det vara fritt fram att prata om sista boken.. ni som inte läst boken, SYND FÖR ER!) - Renesemee *excited* och det blev MACKENZIE FOY!

Mackenzie Foy:


Heheheh, hon är så sööt ^^' Nåja, vi får se hur det blir i filmen :)

  Jag måste erkänna att jag ärligt talat inte tycker att filmerna är särskilt bra egentligen - verkligen inte i jämförelse med böckerna - men det är något med att man alltid måste se filmen ändå, bara för att man gillar böckerna. Även om jag nu kan säga att Twilight egentligen inte är bra så beter jag mig som en knäppis när jag väl tittar på den. Seriöst, jag sitter och flinar och blir hög på Twilight.. Jag får en kick av det, blir lite lullig och så.. Det är trevligt. Okej, jag ska inte kasta filmerna i skiten allt för mkt (Eclipse var förvånandsvärt bra!), men böckerna är helt klart bättre. Liksom alltid, i alla filmatiseringar av böcker.


Tjo, jag hittade lite fina bilder på google, bland annat den i toppen på Kristen Stewart. För Breaking Dawn är väldigt mycket Bella - okej, alla böckerna är väl det, men jag ser hellre bara Bella på omslaget till BD än till någon utav de andra. Ni vet omslaget på boken? Alla har dem ju olika betydelser:

Om jag kunde drömma/Twilight - den förbjudna frukten = Edward.

När jag hör din röst/New Moon - en döende blomma = symboliserar Bellas depression efter att Edward lämnat henne. Hon vissnar som en blomma.

Ljudet av din hjärta/Eclipse - bandet som slits = Edward och Bellas förhållande dras isär som bandet, Jacob kommer mer in i bilden och Bella måste göra sitt val att klippa bandet eller hålla fast.

Så länge vi båda andas/Breaking Dawn - en bonde som står i skuggan utav drottningen på ett schackbräde = Bella som först var den svagaste kom att bli den starkaste (från bonde till drottning).


För så är det ju - Bella blir till sist den starkaste av de svåra beslut hon fattar, växer som person och blir den starkaste. Jag beundrar Bella ibland, hon är verkligen stark i böckerna - även om det finns svaga tillfällen. Kritisera mig inte, jag tycker faktiskt om Bella (förstår inte vad många har emot henne o.o)


Här är i varje fall omslaget som jag tycker symboliserar Bellas styrka bra.


Jo, men det var nog allt jag ville säga.. JO, dem har castat vampyrerna som hjälper Cullen, bl.a Denali-klanen ^^' En svensk spelar Tanya :) Ta en titt på någon twilight-sida ^^



 
 
Ingen bild

alv

23 oktober 2010 14:17

*ljudet av ditt hjärta, emmy. Hjärta. Inte röst.
Och jag ska sluta hålla mig borta från msn.. så snart jag har gjort klart NO-uppsatsen c:

Emelie

25 oktober 2010 17:33

God, I must have been confused.. Haha, fel av mig xD Jag vet ju att den heter det, men det blev tydligen fel xD
Yes, doo thaaat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 6 maj 2011 16:32

...stiger in i överdramatisk och hyperventilerande bubbla. Har jag nämnt att 2011 kommer bli ett awesome år? Det har jag, eller hur? Varför? undrar ni då. Jo, börjar jag, och fortsätter sedan med att rabbla upp anledningar:   Böcker som kom...

Av Emelie - 30 mars 2011 18:16

  'Hottest young actor right now' Indeed. Okej, så det är OTROLIGT många bra YA böcker som ska/har filmatiseras, ex. Shiver, City of Bones, The Hunger Games, Beastly, I Am Number Four, The Dark Divine, Incarceron varav jag har läst alla här...

Av Emelie - 18 mars 2011 23:14

  HAHAHAAHAH! Så jävla badass är den filmen!    Yes box, jag har precis sett Kick-Ass med systra mi här hemma och kan ärligt säga att den var riktigt badass. Rolig, actionfylld och rent av badass - Hit-Girl är så grym! Och Nicholas Cage som ...

Av Emelie - 17 mars 2011 18:58

    DAMN, I WANT THEM NOW! Vad gör jag? Jag skriver på en ny idé (en av två) som jag båda fick efter att ha sett trailern till I Am Number Four idag.. okej, jag har tagit en mindre paus just nu för att titta på...

Av Emelie - 16 mars 2011 16:03

                             Beastly (juli 2011) // I Am Number Four (25/3 2011)   Nej, varför skulle jag gilla honom? Except that I do.. FAN, han är äckligt het!    Och nej, han ska INTE spela Daniel i The Dark Divine, för det passar han v...

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards