lockfagel

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Over the Moon

Av Emelie - 25 oktober 2010 14:20

  


Twilight or Over the Moon?

When seventeen-year-old Tiana moves to Hurricane, Utah, her comfortable world is turned upside down as she traverses the rough waters of adjusting to a small town and new school. Her father insists they were supposed to move here for some unknown, important purpose, and the voice in her head tells her not to argue. After resigning herself to being a miserable outcast, Tiana finds that she is not only accepted by most of the students at her new high school but is also the recipient of unwelcome attention from the opposite sex. But then she meets the mysterious Andrew Martin and is soon Over the Moon crazy about him. Andrew seems to be the perfect boyfriend: protective, tender, good with her parents, and a fabulous kisser. But he also has a few unusual qualities: an intuitiveness that borders on mind reading, a touch that seems to heal, and almost superhuman strength...


Jag ville bara peka ut likheterna. Nu tror jag säkert inte att boken är väldigt lik Twilight, men visst låter det bekant? Bella är, precis som Tiana, sjutton år gammal, flyttar till en liten stad och börjar i ny skola, får mycket uppmärksamhet av andra studenter och av det andra könet, samt att hon bor med sin pappa.

   Och sen träffar hon den mysteriska Andrew, likt Edward är.. tja, too good to be true. Han är även inte en vanlig människa, utan han är superstakr och läser tankar - tänka sig! xD


Men nu ska vi inte tänka Twilight-wannabe, jag funderar faktiskt på att läsa den boken.. kan bli lite intressant med aliens för omväxlings skull. Det har blivit så mycket vampyrer, varulvar och änglar nu.. Snart går jag in på féer eller något också i Wicked Lovely, jag läste ut Evermore här om dagen där det är "immortals" och.. tja, jag är inte helt på det klara med vad det är för några fina varelser i Beautiful Creatures x'D Wow, känns som att jag bara fyller och fyller mitt lager med paranormal romance xD Fast, just nu läser jag North of Beautiful, som det inte är något övernaturligt i alls! Den är riktigt bra, jag är lite småkär i Jacob x'D Liksom alltid, right? Rekommenderas verkligen, jag är helt betagen!


North of Beautiful av Justina Chen Headley <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 6 maj 2011 16:32

...stiger in i överdramatisk och hyperventilerande bubbla. Har jag nämnt att 2011 kommer bli ett awesome år? Det har jag, eller hur? Varför? undrar ni då. Jo, börjar jag, och fortsätter sedan med att rabbla upp anledningar:   Böcker som kom...

Av Emelie - 30 mars 2011 18:16

  'Hottest young actor right now' Indeed. Okej, så det är OTROLIGT många bra YA böcker som ska/har filmatiseras, ex. Shiver, City of Bones, The Hunger Games, Beastly, I Am Number Four, The Dark Divine, Incarceron varav jag har läst alla här...

Av Emelie - 18 mars 2011 23:14

  HAHAHAAHAH! Så jävla badass är den filmen!    Yes box, jag har precis sett Kick-Ass med systra mi här hemma och kan ärligt säga att den var riktigt badass. Rolig, actionfylld och rent av badass - Hit-Girl är så grym! Och Nicholas Cage som ...

Av Emelie - 17 mars 2011 18:58

    DAMN, I WANT THEM NOW! Vad gör jag? Jag skriver på en ny idé (en av två) som jag båda fick efter att ha sett trailern till I Am Number Four idag.. okej, jag har tagit en mindre paus just nu för att titta på...

Av Emelie - 16 mars 2011 16:03

                             Beastly (juli 2011) // I Am Number Four (25/3 2011)   Nej, varför skulle jag gilla honom? Except that I do.. FAN, han är äckligt het!    Och nej, han ska INTE spela Daniel i The Dark Divine, för det passar han v...

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards