lockfagel

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Shiver casting.. not the real one

Av Emelie - 12 november 2010 22:02

Jag ger mig inte.

Okej, så även filmatiseringen av Shiver av Maggie Stiefvater är aktuell just nu, jag typ stalkar Maggie's facebook (jag stalkar även Bree Despains) för news om den kommande filmen - vilken jag tror kommer bli EPIC, även om jag är rätt orolig för att filmen kommer sabba boken.. och att snorungar och fjortisar kommer bli helt galna i serien (som med Twilight, you know the drill).. då kommer jag bli väldigt sur. Jag kommer inte sluta älska serien (I admit it, jag älskar Shiver mer än Twilight.. en smula mer. Sorry), men jag kommer på rådamp på alla fjortisar.. och att skit kommer börja snackas om böckerna och filmen (-erna?) eftersom alla kommer tröttna.. åter igen som med Twilight. Om det nu blir lika populärt som Twilight.

   Men, anywayz, personen som skapat sidan "I strongly believes the "K" in Samuel K. Roth stands for 'Kick-Ass' " skrev häromdagen ett inlägg och undrade vilka vi medlemmar tyckte skulle spela Sam och Grace i filmen. Jag svarade, hard to guess, Gaspard Ulliel (jag menar, kom igeeeeen! Han är döhet!) som Sam (alternativt Alex Turner, sångare i Artic Monkeys) och som Grace sa jag Eliza Bennet (har medverkat i Bläckhjärta) eftersom jag tyckte hon passade rätt bra på vissa bilder.. det är så nära jag kommer min Grace just nu.


Gaspard.. kom igen, han ser ut som en Sam! Han har den där.. söta Sam-looken.. plus att han är döhet.. och det är Sam också. Alltså, det franska accenten kan man göra något åt, och för att bevisa detta - här kommer två klipp med älskade Gaspard Ulliel från "Hannibal Rising" (som jag jävligt gärna vill se, för den verkar awesome!)

Aha, aha.. Så AWESOME! :D


Och här lite mer accent.. xD

Graceee! :D

     


Okej, Eliza Bennett som Grace Brisbane? Jag gillar verkligen de två översta bilderna, den tredje ser rätt bra ut.. fast skulle vilja se henne lite blekare på den. Och ja, hon behöver bruna kontaklinser.. Och den med mössan från filmen Bläckhjärta, där ser jag verkligen Grace.. och jag citerar från boken:

".. jag stack ner handen i ryggsäcken för att ta upp en mössa. När han låste bile stod jag på trottoaren och väntade. Han gick runt bilen och tvärstannade framför mig. 'Herregud, vad är det där?'

   Jag satte den flerfärgade toppluvan på huvudet. 'På mitt språk kallar vi det mössa. Den håller öronen varma.'

   'Herregud', upprepade Sam och gick fram till mig. Han kupade händerna om mitt ansike. 'Den är otroligt söt.' Han pussade mig, tittade på mössan och pussade mig igen."


Åååh, dem är så gulliga! :D Right, right? Gaspard och Eliza - what'd you think? Kom med förslag, snälla - jag vill ha fler alternativ! .. och med det menar jag, med tanke på de.. oj, shit.. 425 läsare förra månaden? 179 idag.. holy shit, jag trodde verkligen inte att någon förutom.. Gaggo, Hanna och Alv läste min blogg xD Tack, guys. Kom med förslag, snälla, om ni läst boken (kanske t.o.m andra boken, som jag, Hanna och Alv?).. Alv, jag förväntar mig att du ska komma med förslag, you hear that?


So, I'll see you later alligator - tomörrow's gonna be a heck of a party with Hanna, Gaggo and the guuuys xD

Och tack, kära skumma läsare.. x'P


Seriöst, är jag den enda som tycker Gaspard är döhet? oO' Fast.. Alv.. PAX!!!!

 
 
alv

alv

19 november 2010 20:47

Jag ger upp! Jag ger upp upp upp!
Jag har suttit och klurat och googlat och youtub:at på en massa människor som trodde skulle kunna passa, men NEJ! Inte en enda ser ut som Sam eller Grace eller Isabel eller Beck eller Olivia, etc.
Jag är nöjd med Bennett som Grace, hon är bättre än mina kandidater. Möjligtvis, om hon inte varit så känd från Harry Potter-serien, Emma Watson, men hon är känd från Harry potter-serien, vilket betyder att alla kommer se Hermione hångla med Sam. Inte bra.
Och ja, Ulliel är het. Han är ok.

http://www.barnsligare.bloggplatsen.se

Emelie

23 november 2010 20:06

Sötnos I'm glad you agree ^^ Men Ulliel är inte ok.. han är.. är.. *drool*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 6 maj 2011 16:32

...stiger in i överdramatisk och hyperventilerande bubbla. Har jag nämnt att 2011 kommer bli ett awesome år? Det har jag, eller hur? Varför? undrar ni då. Jo, börjar jag, och fortsätter sedan med att rabbla upp anledningar:   Böcker som kom...

Av Emelie - 30 mars 2011 18:16

  'Hottest young actor right now' Indeed. Okej, så det är OTROLIGT många bra YA böcker som ska/har filmatiseras, ex. Shiver, City of Bones, The Hunger Games, Beastly, I Am Number Four, The Dark Divine, Incarceron varav jag har läst alla här...

Av Emelie - 18 mars 2011 23:14

  HAHAHAAHAH! Så jävla badass är den filmen!    Yes box, jag har precis sett Kick-Ass med systra mi här hemma och kan ärligt säga att den var riktigt badass. Rolig, actionfylld och rent av badass - Hit-Girl är så grym! Och Nicholas Cage som ...

Av Emelie - 17 mars 2011 18:58

    DAMN, I WANT THEM NOW! Vad gör jag? Jag skriver på en ny idé (en av två) som jag båda fick efter att ha sett trailern till I Am Number Four idag.. okej, jag har tagit en mindre paus just nu för att titta på...

Av Emelie - 16 mars 2011 16:03

                             Beastly (juli 2011) // I Am Number Four (25/3 2011)   Nej, varför skulle jag gilla honom? Except that I do.. FAN, han är äckligt het!    Och nej, han ska INTE spela Daniel i The Dark Divine, för det passar han v...

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards