lockfagel

Alla inlägg den 26 november 2010

Av Emelie - 26 november 2010 18:59

Some Hot Random Emo Guy Myspace Layout 2.0

Jag gissar att det går under definitionen 'emo'.. i vilket fall är han söt xD

Vad är emo?

Emotional/Emotive Hardcore, en musikstil som innefattar harcore- och punk.

Vad är ett emo?

Emo har blivit samlingsnamnet för människor som klär sig lite fashioncore och även de som skär sig. Det menas väl främst de som känner sig olyckliga, eller något, som får dem att skära sig (det kan lika gärna vara för att få uppmärksamhet) och lite annat shit. Men även de som klär sig fashioncore (svart hår, piercing, svarta kläder, you know the drill. Även Scheleton Jack från Nightmare before Christmas har jag lagt märke till nu på sistone.. sen jag köpte ett halsband med honom.. som btw är ascoolt.) kallas emo - och sen har vi mig, de som lyssnar på hårdrock, punk m.m Again, you know the drill.

Svamlar Emelie nu?

Indeed, and as usual. Men ni fattar vad jag försöker säga - många kallas emo, och ordet används flyktigt. Jag personligen har inte särskilt mycket emot att kallas emo eftersom.. jag är inte den emo som skär mig eller liknande. Inte heller ser jag väl ut som ett emo.. jag bara är. Och det gör mig inget, för fine, då är jag väl det. Plus att fashioncore, eller emo-klädsen, kan vara rätt snygg, i måttlig mängd och på rätt person. Jag? Tror inte det.. Jag har funderat på att färga håret svart för, hell, det är snyggt, men jag är för feg för att sabba mitt hår x''D ->FEGIS!<-

   Jag tror jag har glömt vad det var jag ville säga.. förutom att det visade sig att jag hade en awesome bild på datorn med en assnygg emo-kille.. eller nåt. Alltså jag gillar det, i måttliga mängder. Jag skulle aldrig kunna se ut som ett super-emo, eftersom.. jag skulle förmodligen se knäpp ut.. och jag är jag, vilket gör att jag inte riktigt har någon specifik stil än min egen.. och jag skulle inte säga att jag utmärker mig särskilt mycket.

    Ähm.. det var något mer jag ville säga.. vad det nu var.. jag funderar på att göra något med mitt hår men.. I'm not even going to start (FEGIS!!!).. men jag är för rädd för att det ska bli helt knäppt, och jag gillar min lugg.. och jag klipper inte kort igen, no way. Tanken med det från början var.. att jag ville kunna platta det och få det där axellånga emo-håret xD Men.. mitt hår är lite hopplöst. Nej, vet ni vad? Jag ska platta mitt hår (*host* min syrra får hjälpa mig), se om jag kan messa upp det med något medel.. och se om det överhuvudtaget går att få det så.. å andra sidan gillar jag mitt lockiga hår.. okej, jag ska sluta snacka om mitt HÅR! Hur orkar ni egentligen läsa det här? Jag sitter bara och svamlar.. helt otroligt att jag ens har läsare.. även om några må vara mina kompisar.. hur kan du gilla min blogg, Hanna? xD


Nej, Kicki, jag tänker inte slinga mitt hår. No way. Been there, done that, tired of it.

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards