lockfagel

Alla inlägg under mars 2010

Av Emelie - 31 mars 2010 15:53

 

O ja, kakao och socker i mjölk blir nästan samma sak som O'boy *stolt*

 

Sanningen att säga så var typ all o'boy slut och jag hade redan hällt upp en glas mjölk så.. jag improviserade ^^' Och det blev faktiskt helt okej, ärligt. Haha, jag är bättre på att göra improviserad chokladmjölk än att göra sås x'D


Vi hade praktiskt prov i Hemkunskapen idag, egna köttbullar, potatis, morötter och sås.. Det gick lite sådär :/

Jag delade kök med Adam, eftersom att det inte fanns tillräckligt många kök så att alla fick sitt eget - några fick dela kök alltså - och trots att han kan vara lite underhållande, var det aningen trångt.. Vi höll typ på med samma saker samtidigt x'D Ni vet, två kastruller och två stekpannor på en spis med fyra plattor.. Trångt. Diskningen var nästan roligast xD

Citat:

Adam: Öka, vi måste jobba riktigt effektivt nu, Emelie.

Jag: Ja, ja, ja..

Adam: Oj, nu går det undan.. 20 knop!

Jag: Knop? Adam, vi åker inte båt.

Adam: Nä, men knop är ju rätt fort.. Oj, nu blev det genast 15 knop!


Och det var bara diskningen..


Adam: Så, nu har vi räknat in allt.. Terese, kan du komma och kolla?

Terese (hemkunskaplärare): Ja.. Här ser jag lite smuts på kaklet.

Adam: Men jag torkade ju precis där! Det är någon som har saboterat..

Jag: Vem då? Kim? (Kim hade köket precis vid oss)

Adam: Ja, det var det säkert..

Terese: Skulle någon gått här och skvätt lite med stekpannan eller?

Adam: Ja, sabotage!

Terese: Här är lite mer smuts på kaklet..

Adam: Jag torkade ju precis där! Vad är det här?!

Jag: Hahahah! xD

 

Nog för att han hade torkat på kaklet, men inte vid spisen xD Sabotage, pyttsan xD


Men nog om hemkunskapen, we got to move on.

Sista dagen i skolan idag, underbart! <33 LOOOOV!! <'3

Jag har blivit helt beroende av spotify nu känns det som.. Har även hittat nya skivor att köpa ^^' Och igår beställde jag biljetter till Pier Pressure, lovely! Jag riktigt längtar till juni x3


Hare gött, tomtenissar ^^'

Av Emelie - 30 mars 2010 15:58

Hahah x'D Självklart tittar jag på CSI trilogin som går nu, det är ju ett faktum att jag är värsta CSI nörden xD


Är det normalt att lyssna på en låt (i mitt fall "Break" by Three Days of Grace), som man aldrig hört tidigare, sådär lite avslappnat och plötsligt vakna till och räta automatiskt på sig när man hör att ordet "vampire" nämns i låten?

//Emelie, 16:00

 

Nu sitter jag här och försöker nästan förgäves hitta låten "Won't Get Fooled Again", som jag hittade, men inte med rätt artist.. Jag försöker hitta den som spelas i början av CSI: Miami, jag älskar dess början ^^' Den är cool xD

Men, men, åtside med det här och fokus på något annat: vad är oklart för tillfället ^^'

Okej, jag har lite nyheter sen jag inte har bloggat på typ.. minst fem dagar om jag inte är helt nollställd:

1. Inget Muse i sommar, det är tråkigt det<3

2. Pier Pressure är dock klart, så till Frihamnen blire i sommar <'3

3. Jag har fått nån "för-mycket-att-läsa"-noja, jag hittar hela tiden nya böcker jag måste läsa.. Känns som jag ska drunkna x'D

4. Jag har inte börjat läsa Ondskan som ska vara utläst vecka 15.

5. Jag har köpt tre skivor ^^' Awesomeness <3

6. Jag blev kallad Emo tre gånger på mindre än två timmar i måndags.. Det är rekord x'D

Egentligen har det säkert hänt mycket mer, men jag orkar inte skriva varenda liten småsak som händer mig (inte ens de småsaker som jag blir hysteriskt glad över ^^').

  Tja, sen typ igår har jag använt mig av den fina lilla funktionen "Related Artists" på Spotify, vilket resulterat i att jag hittat en massa nya band att lyssna på ^^' Idag har det varit:

Three Days Grace

Theory of Deadman (låtarna låter som något Nickelback skulle göra lite bättre dock)

Sunrise Avenou (trodde låten "Fairytale Gone bad" var en Bon Jovi låt .. Fail. Inte direkt något jag kommer lyssna på i fortsättningen dock)

Trapt (awesomeness)

Saving Abel

Ja, jag kan ha väldigt roligt i mitt lilla gröna rum med stökigt skrivbord och boksamlande golv ^^' Fast nu ligger inga böcker på golvet, de flesta är i bokhyllan och tre ligger under några papper på skrivbordet ^^' Tur att jag bara behandlar bibblans böcker så illa, mina egna har det jädrigt bra xD


Här kommer en bild som endast är med för att jag vill påpeka en sak:

    

Källa: www.twilightsweden.se

 

Jag ber er att ta er en titt på Edwards porträtt för Twilight, titta väldigt noga på det. Titta sedan på hans två andra porträtt. Fy fan vad dem har photoshoppat honom! Jag menar, titta bara på käken.. Den är verkligen inte densamma som på de två andra. Nej, jag är inte nöjd med det porträttet alls. Å andra sidan tycker jag bara att Bellas porträtt för Twilight är lite fint - Edward är photoshoppad och Jacob.. Jag HATAR när Taylor bär peruk, det är sååå fult!


Ikväll är det andra delen i CSI trilogin och Cougar Town, så här ska vi ha de roligt ^^'

Rekommenderar dessa låtar: "Break" & "World So Cold" by Three Days Grace, "Fat Lip" by Sum 41, "Victim" & "Headstrong" by Trapt och "Addicted" by Saving Abel.

 

Hare gött, folks

Av Emelie - 25 mars 2010 20:54

iiiiiiiiihhh!!!! *hyperventilerar*


OFFICIAL ECLIPSE POSTER 2010!!!!!!

FY FAN VA GRYM DEN ÄR!!! 8D Awesomeness<33 I LOVE IT!!

Av Emelie - 25 mars 2010 16:37

Muse kommer till Stockholm i sommar! 8D


Det står inget om någon festival.. Told you so, Adam!

MUSE.. TILL... STOCKHOLM!!!!! *glädjerus* I juli äre Muse som kommer till Sverige, underbart! En kväll under stjärnorna i Zinkensdamm tillsammans med underbara Muse.. vore inte det nåt *drömsk blick* Om den konserten inte krockar med någon av Emmas så ska hon med, och om Kicki får så ska vi gå alla tre ^^ Emma ska fråga om vi får bo hos hennes morbror då xD Vi får verkligen hålla tummarna nu! <3 Jag vill så se Muse live, det vore jävligt häftigt! 8D


  

PIER PRESSURE HERE WE COME!!!

 

JAAAA!! Jag får gå, så i sommar blire fan Pier Pressure! <3 Awesomeness! Nu får vi hålla tummarna för att Kicki får, annars *ilsken blick*

Klara band för festivalen:

PARAMORE <33

TAKIDA <3

30 SECONDS TO MARS <3

HIM

DEAD BY APRIL

NEVERSTORE

THE SOUNDS

HER BRIGHT SKIES


Bara 7 band kvar som ska fastställas ^^' Men i alla fall - jag ska på Pier Pressure!! :D:D:D:D:D:D:D:D

Av Emelie - 19 mars 2010 18:33

Idag var sista dagen på Prao-platsen.. Förbluffad blev jag allt när jag fick ett presentkort från Stephan och Pia idag i ett tack-kort.. Underbara människor<3

På måndag äre skola igen.. -.-

 

Har tittat på lite på Youtube angående The Host som ska bli film, längtar riktigt, och tja.. det här kom jag fram till:


- Tydligen är det många som ser Ian Somerhalder som den perfekte "Ian" till filminspelningen av Stephenie Meyers "The Host". Själv ser jag.. inga större problem med det eftersom att dessa båda Ians finns intill mitt hjärta. Somerhalder, även känd som vår käre Damon i Vampire Diaries, skulle säkert vara en söt Ian O'Shea ^^
- Jag har även sett videos där folk föreställer sig Skandar Keynes, sedd i Narnia, som Jamie Stryder, Melanies lillebror. Vad säger jag om det? Hm.. Inte riktigt så jag föreställer mig Jamie, jag tror nog mer på Josh Hutcherson ^^' Han är så söt, perfekt som Jamie! 
 - Och sen har vi Melanie, den person som kommer spela en schitzofren person xD Megan Fox, maybe? Nej, Sophia Bush! Awesome!
- Jensen Ackles blir mer och mer tilltalande som Jared.. Hm..
 
- THIS is freaky.. Någon vill se Vanessa Ann Hudgens som Sonny.. O.O' Nej, nej, jag ser det inte.
Hmrf.. Haha, i samma video ser de Kellan Lutz, även känd som Emmett i Twilight, som Kyle.. Nej, inte direkt. Jag medger att jag tidigare kunnat se Kellan som Ian (jag föreställer mig bröderna O'Shea som stora Emmettar xD) men.. nej.
 

- Chris Pine.. WAIT! Vem ska han spela? För jag ser verkligen honom som en möjlighet 8D Hot ^^'
 
- Okej, någon är beredd att förstöra Film-Bella för mig.. Kom igen, Kristen Stewart som Melanie?! Have you lost your mind!?
Nej, aldrig, glöm det! Kristen KAN inte vara Melanie, omöjligt. Förstör inte Twilight för mig!
Om ni ska göra en Fan Vid för The Host, använd INTE klipp från Twilight!!! Det blir fel, så jävligt fel.

 

Allt det kom jag fram till idag. Tänker visa en bra video för The Host, så här kommer den ^^



Och här kommer MIN egen cast.. den är dock inte fulländad ^^


My own cast:
Melanie - Sophia Bush / Megan Fox
Wanderer's new body - Elizabeth Harnois
Jared - Jensen Ackles
Jamie - Josh Hutcherson
Ian - Ian Somerhalder

Av Emelie - 18 mars 2010 19:48

Förmodligen den hemskaste musikvideon jag lagt upp här.. Varning känsliga tittare? Tyvärr är den bra och låten är otrolig ^^

Har inget att skriva om så.. Ni får nöja er med en grym låt istället ^^'

Plus, jag rekommenderar även låtarna "This Heart of Ice" och "I Will Die In Your Place" by Nomy som ni kan ladda ner gratis på Nomys hemsida ^^'


Devin won't go to heaven
She’s just another lost soul
About to be mine again!
Leave her, we will receive her
It is beyond your control
Will you ever meet again
Devin, no longer livin'
Who had been rendered unwhole as a little child
She was taken, and then forsaken
You will remember it all, let it blow your mind again

Devin lies beyond this portal
Take the word of one immortal!
Give your soul to me, for eternity
Release your life, to begin another time with her!
End your grief with me, there’s another way
Release your life, take your place inside the fire with her!

Sever, now and forever
You’re just another lost soul
About to be mine again!
See her? You’ll never free her
You must surrender it all if you'd like to meet again
Fire, for your desire
As she begins to turn cold for the final time
You will shiver, till you deliver
You will remember it all
Let it blow your mind again

Devin lies beyond this portal
Take the word of one immortal!
Give your soul to me, for eternity
Release your life, to begin another time with her!
End your grief with me, there’s another way
Release your life, take your place inside the fire with her!

Take me away, yeah!

Give your soul to me, for eternity
Release your life, to begin another time with her!
End your grief with me, there’s no other way
Release your life, take your place inside the fire with her!

Devin, no longer livin'
Who had been rendered unwhole as a little child
She was taken, and then forsaken
You will remember it all
Let it blow your mind again

Av Emelie - 16 mars 2010 17:39


Do you ever feel like you have no idea what you want?

 

Have you ever had to think with the head, even though the result kills your heart?

 

I hate to think without my feelings, even when everything becomes realistic when I do.

 

Why can't everything be simple?

"Follow your heart", and when my heart leads me to a cliff and tells me to jump?

 

When should I think with my head and when should I follow my heart?

 

Somebody should write a manual for this.

 

  

Av Emelie - 14 mars 2010 12:31

Det här slår inte mitt tidigare inlägg om Remember Me, men fan att man missade mässan!

KNAPPNYTT VAR DÄR!

Alltså, här bor man i närheten av Gbg och så missar man Sci-Fi mässan alltså! Fan, det hade ju varit skitkul! Och Justin Chon var ju där, ni vet han som spelar Eric i Twilight ^^' Det hade varit roligt att träffa honom xD

Det hade nog varit väldigt skojigt där, haha xD Men, men, kanske nästa år om det är nåt då? xD

Presentation

Randomly badass ;3

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

HP7 den 19/11 nurå, någon mer än jag som längtar?! :D
 JAAAAAAAAAAG!!!! :D :D
 Say whaaaaaat? o.o
 Nej.. -.-
 IAN SOMERHALDER! 8D

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards